Felejtsd el a bejegyzés kiemelése funkciót!

Mutatom, mit csinálj helyette.

Mire használják a „bejegyzés kiemelése” funkciót?

Te is tapasztalhattad már, hogy egy posztodat alig látta valaki, kevés kedvelés, megosztás, hozzászólás érkezett rá. Lehet, hogy van 500 követőd, de csak 20 embert ért el a bejegyzésed. Amennyiben rendelkezel üzleti oldallal és közzéteszel egy bejegyzést, lehetőséged van kiemelni, vagyis hirdetni az adott posztot. A közzétett bejegyzés jobb alsó sarkában találod ezt a lehetőséget:

Legtöbben azért használják, mert egyszerűen lehet vele hirdetni, hiszen csak két kattintás az egész. Sokan beleesnek ebbe a hibába, és csak ennek a gombnak a segítségével hirdetik a terméküket vagy szolgáltatásukat.

Az igazság az, hogy rengeteg hátránya lehet, ha ezt a funkciót használod, amelyeket a következőkben ismertetek Veled.

Milyen hátrányokkal jár, ha ezt a funkciót használod?

Nem megfelelő célközönség használata:
A legtöbben a következő célközönségeket alkalmazzák egy – egy ilyen kiemelésnél:

1. Emberek, akik kedvelik az oldaladat: a követőidnek hirdetsz.
2. Emberek, akik kedvelik az oldaladat és azok ismerősei: a követőidnek és az ismerőseiknek hirdetsz.

Nézzük meg őket részletesen:

1. Emberek, akik kedvelik az oldaladat:
Amennyiben a követőid nem relevánsak a terméked vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban, akkor hatalmas pénzveszteséget tapasztalhatsz, amennyiben rájuk hirdetsz. Ugyanis ebben az esetben hiába rendelkezel egy nagyon jó ajánlattal, nem fogod tudni felkelteni az érdeklődésüket, vagyis nem fogsz tudni vásárlókat szerezni.

2. Emberek, akik kedvelik az oldaladat és azok ismerősei:
Sajnos az sem számít, ha teljesen relevánsak a követőid. Amennyiben a követőid ismerőseire is célzol, az több százezer embert is jelenthet, ami hirdetés szempontjából nem a legkedvezőbb célzási beállítás. Mivel egy hatalmas célközönségről van szó (akik nem is biztos, hogy érdeklődnek az ajánlatod iránt), a Facebook nem fogja tudni megtalálni azokat az embereket, akik relevánsak lehetnének a vállalkozásod számára.

Nem számít, hogy  a fentiek közül melyik célzási lehetőséget választod, sajnos azt fogod tapasztalni, hogy feleslegesen költöd a pénzed ezekre a hirdetésekre.

Nincs lehetőséged beállítani a hirdetésed elhelyezését:
Amennyiben kiemelsz egy bejegyzést, nem fogod tudni beállítani azt sem, hogy milyen felületen jelenjen meg.Nem állíthatod be, hogy asztali gépen vagy telefonon jelenlen meg a hirdetésed. Nem fogod tudni beállítani, hogy megjelenjen esetleg a marketplace felületén, videós hirdetésekben, messenger hirdetésekben vagy egyéb helyeken.

Be kell állítani a hirdetés konkrét időtartamát és a hirdetésre szánt összeget:
Limitált ideig van lehetőséged futtatni az adott hirdetést, és meg kell adnod azt az összeget, amit a hirdetésre szánsz. Ezt az összeget a rendszer egyenlő arányban felhasználja az általad megadott napokon. Például ha te 5 napig futtatsz egy hirdetést, amelyre 5.000 forintot szánsz, napi szinten 1.000 forintot fogsz költeni.
Vagyis nem tudod folyamatosan futtatni a hirdetésed, csak egy meghatározott ideig egy meghatározott összeggel.

Csak akkor lehet hasznos egy bejegyzés kiemelése, ha szeretnéd növelni a posztjaid elérését, a kedvelések, megosztások számát, viszont ez nem jelenti azt, hogy több lesz a vásárlód.

Mit csinálj helyette?

Először is hagyd abba ennek a funkciónak a használatát. Meglátod, hogy ezzel rengeteg költséget spórolhatsz meg magadnak. Bemutatok Neked egy sokkal hatékonyabb és eredményesebb módszert, amellyel nem csak, hogy vásárlókat generálhatsz, hanem a megfelelő használatával sokszorosan megtérülő hirdetéseket is létre tudsz hozni.

Ismerkedj meg a hirdetéskezelővel. 🙂

Sok vállalkozót megijeszt a hirdetéskezelő felülete, amit teljesen megértek, hiszen első ránézésre egy bonyolult és összetett rendszernek tűnik. Az való igaz, hogy a hirdetéskezelőben „hosszabb” idő létrehozni egy hirdetést, de ha jól fel van építve, valamint a megfelelő beállításokat alkalmazod, mindenképpen megéri a belefektetett munka.

Emiatt összegyűjtöttem Neked azokat a lépéseket, amivel érdemes tisztában lenned és amelyeket akkor is tudsz alkalmazni, ha teljesen kezdő vagy a hirdetések terén. Megosztom Veled, hogyan épül fel egy kampány, hogyan hozz létre egy eredményes kampányt, illetve megmutatom, milyen kampány típusokat és beállításokat alkalmazz annak érdekében, hogy vásárlókat szerezz.

Hogyan épül fel egy kampány?

Mielőtt belevágnánk a hirdetéskezelő használatába, érdemes tisztában lenned azzal, hogyan épül fel egy hirdetési kampány.

Egy kampány hirdetéssorozatokból, illetve hirdetésekből áll.
Kampány szinten választjuk ki, hogy mi legyen a kampányunk marketing célja. Hirdetéssorozatok szintjén állítjuk be a célközönséget, a hirdetésünk ütemezését, illetve a költségkeretet. Ezt követően pedig létrehozzuk a hirdetésünket.

Ezekről részletesebben az alábbiakban írok, így nemsokára meg fogod érteni, hogy mit jelentenek ezek a kifejezések.

Hogyan hozz létre egy eredményes hirdetési kampányt?

1.lépés – Építsd fel a hirdetési stratégiádat

Mielőtt fejest ugranál a hirdetéskezelőbe, tervezd meg a stratégiádat. A kampányod sikeressége 80%-ban a stratégiádon múlik. Ha ezt a lépést kihagyod, nem fogsz tudni sikeres kampányokat futtatni.

Minden egyes kampánynál válaszolj a következő kérdésekre:

  • Milyen terméket vagy szolgáltatást szeretnék hirdetni?
  • Ki a célpiacom?
  • Mire tudják használni a termékemet vagy szolgáltatásomat?
  • Milyen fájdalma, problémája van a célpiacomnak?
  • Mit szeretnék elérni: több érdeklődő, ügyfelek, weboldal forgalom növelése, nagyobb márkaismertség?
  • Mik a célszámok?
  • Mennyi érdeklődőt, feliratkozót, ügyfelet szeretnék generálni havi szinten?
  • Mennyit tudok költeni egy érdeklődőre, vásárlóra?

Ha nincs egy stratégiai terved, nem fogsz tudni eredményes kampányokat felépíteni.

2. lépés – Válaszd ki a marketingcélod

Válaszd ki, hogy milyen marketingcélt szeretnél megvalósítani a kampánnyal. Ez azért fontos, mert a hirdetéseid ez alapján lesznek optimalizálva. Egy kampányon belül a következő marketingcélok közül választhatsz:

  • Márkaismertség
  • Elérés
  • Forgalom
  • Aktivitás
  • Alkalmazástelepítések
  • Videómegtekintések
  • Érdeklődőkeresés
  • Üzenetek
  • Konverziók
  • Katalógus alapján történő értékesítés
  • Bolti forgalom

Ezek közül négy olyan marketingcélról beszélhetünk, amelyeket a leggyakrabban használunk: Forgalom, Aktivitás, Érdeklődőkeresés, Konverziók

Azt a marketingcélt kell kiválasztanod, amelyik a leginkább igazodik az üzleti célodhoz. Például ha létrehozol egy videós kampányt, amivel értékesíteni szeretnéd a termékedet vagy szolgáltatásodat, a „videómegtekintések” helyett válaszd a „konverziók” marketingcélt. Ne aggódj, a kampánycélokról a későbbiekben részletesen még fogok írni, így tudni fogod, melyik mire jó pontosan.

Ha mindenképpen egy konkrét bejegyzést szeretnél hirdetni, a korábban említett bejegyzés kiemelése helyett válaszd az „Aktivitás” nevezetű kampánycélt. Ezzel meg tudod hirdetni azt a bejegyzést, amit alapesetben kiemeléssel oldanál meg. Ez a kampány abban különbözik a kiemeléstől, hogy meg tudod adni a konkrét célzási beállításokat, illetve az elhelyezést is tudod módosítani.

3. lépés: Állítsd be a célközönséget

A stratégiai tervnél már meghatároztad, hogy kinek szeretnéd hirdetni az ajánlatod. Ez alapján állítsd be azt a célközönséget, akik a potenciális ügyfeleidet alkotják.

Mire figyelj, amikor beállítod a célközönségeket?

  • Ne célozz mindenkire. Ha belföldre szeretnél célozni, ne legyen több százezres a célközönséged.
  • Ha több feltételnek is meg kell felelnie a leendő vásárlódnak, szűkítsd le a célközönséget a „célközönség szűkítése” funkció segítségével.
  • Ha területileg egy bizonyos települést és annak vonzáskörzetét szeretnéd beállítani, csak írd be az adott település nevét, illetve add meg, hogy hány km-ig terjedjen ki a célzás.

Háromféle célközönséget hozhatsz létre:

  • Mentett célközönség: Mentett célközönség esetén Te állítod be a pontos jellemzőit a célpiacodnak: nem, életkor, lokáció, érdeklődési kör, magatartás, vásárlási szokások…
  • Egyéni célközönség: Olyan emberekből áll ez a célközönség, akik már mutattak valamilyen tevékenységet az oldaladon: jártak az oldaladon, feliratkoztak, vásároltak…
  • Hasonmás célközönség: Olyan új embereket tudunk elérni, akik hasonlóak az eddigi célközönségünkhöz.

4. lépés – Válaszd ki a hirdetésed elhelyezését

Állítsd be, hogy hol jelenjen meg a hirdetésed. A Facebook magától megjelöli az „automatikus elhelyezések” lehetőséget. Amennyiben Neked ez nem felel meg, válaszd ki a „manuális elhelyezés-t” , ahol Te döntöd el, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéseid. Ki tudod választani, hogy asztali gépen, telefonon vagy esetleg mindkét felületen szeretnéd láttatni a hirdetéseidet. Ezen felül több lehetőséget is beállíthatsz, mint például: Facebook hírfolyam, Messenger, Instagram hírfolyam, Marketplace stb.

5. lépés – Állítsd be a költségkeretet

Következő lépésként állítsd be, hogy mennyit szánsz a hirdetésekre napi szinten vagy teljes élettartamra vonatkozóan. Amennyiben napi költségkeretet állítasz be, azt napi szinten fel is használja a rendszer. Amennyiben teljes élettartamra állítasz be egy bizonyos összeget, azt el fogja osztani arra az időtartamra, amelyet beállítasz. Például ha 50.000 forintot szeretnél fordítani hirdetésekre a következő 10 napban, akkor egy nap 5.000 forintot fogsz költeni.

Ha szeretnéd folyamatosan futtatni a kampányodat, érdemes napi költségkeretet meghatároznod.

Napi költségkeret:

Költségkeret a teljes élettartamra:

6. lépés – Válaszd ki a hirdetésed formátumát

A formátum a hirdetésed vizuális megjelenését jelenti. A legeredményesebben a videós hirdetések, illetve a galériahirdetések teljesítenek.

7. lépés – Hozd létre a hirdetés szövegét

Elsődleges szöveg: Ez tartalmazza a hirdetésed fő mondanivalóját.

Felmerülhet benned a kérdés, hogy „rendben de mégis milyen hosszú legyen a hirdetés szövege?”
Vannak olyan hirdetések, amelyek nagyon jól teljesítenek akkor is, ha csak kettő sorból áll az egész szöveg. A legoptimálisabb az, ha minimum 2 – 8 sorosra írsz meg egy hirdetést.

Ettől függetlenül ha szeretnél hosszabb hirdetéseket készíteni, akkor fogalmazz meg hosszabb szövegeket. Sokan gondolják, hogy nem jó hosszú hirdetéseket készíteni, mivel azt úgysem fogja elolvasni senki. Hidd el, ha jó az írásod és megragadja az emberek figyelmét, végig fogják olvasni. Ha nem olvassák végig az azért van, mert nem sikerült felkeltened az érdeklődésüket.

Ha nem vagy benne biztos, hogy számodra a rövidebb vagy hosszabb hirdetések működnek, akkor teszteld le. Készíts több változatot egy adott hirdetésből és nézd meg, hogy melyik az, amelyik jobban teljesít.

Cím: Ide kell írnod a hirdetésed címét. Legyen lényegre törő, ragadja meg a figyelmet. Maximum 5 – 7 szóból álljon.

Leírás: Itt röviden összefoglalhatod, hogy miről szól a hirdetésed.

Célhely: Válaszd ki, hogy hova szeretnéd irányítani az érdeklődőket. Legtöbb esetben ez egy weboldalt jelent. Amennyiben Te is weboldalra szeretnéd irányítani az érdeklődőket figyelj arra, hogy a weboldalad linkjét helyesen írd be.

Felhívás: El tudsz helyezni egy gombot a hirdetésedben, amellyel valamilyen cselekvésre ösztönzöd a közönséged. Azt a felhívó szöveget válaszd ki, amelyik a leginkább releváns az általad közölt tartalommal. Például ha egy blogcikket hirdetsz, válaszd ki a „további információ” lehetőséget. Ha egy ingyenes ebookot / pdf-et hirdetsz, válaszd a „letöltés” gombot.

+1 tipp: Készíts többféle variációt a hirdetéseidből, hogy ki tudd szűrni azokat, amelyek a legjobban teljesítenek.

8. lépés – Élesítsd a hirdetéseidet és teszteld őket

Élesítsd a hirdetéseidet, majd teszteld őket. Ha többféle variációt hozol létre a hirdetéseidből, nézd meg, hogy melyek azok, amelyek a legjobban teljesítenek.

A fentiek alapján most már tudod, hogyan építs fel egy Facebook kampányt. Most pedig itt az ideje megismerkedni részletesebben a fentebb említett kampánycélokkal, illetve hirdetési formátumokkal, így tudni fogod, hogy melyiket érdemes alkalmaznod annak érdekében, hogy eredményes hirdetéseid legyenek.

 

Hogyan válaszd ki kampányodban a számodra megfelelő marketingcélt?

Amikor létrehozol egy új kampányt, többféle marketingcélt (kampánycélt) is ki tudsz választani, amelyekről fentebb már említettem néhány szót. Elhoztam Neked a legnépszerűbbeket annak érdekében, hogy megértsd, egyes kampánycélok mit jelentenek, és hogyan tudsz Te is vásárlókat generálni általuk.

Leggyakrabban használt kampánycélok:

1.Érdeklődőkereső kampány

Az érdeklődőkereső kampányokat csak mobilon tudod futtatni. Ezzel a kampánnyal nem kell átirányítanod az érdeklődőket egy másik felületre (például weboldalra), hanem a platformon belül maradnak. Így is lehetőséged van vásárlókat, ügyfeleket generálni. Az ilyen hirdetésekkel elkérheted az érdeklődő adatait (például név, email cím, telefonszám…) egy űrlap segítségével, amit a hirdetésen belül tudsz létrehozni.

Azt fontos megjegyezni, hogy ne kérj túl sok adatot, mert ha azt látja az illető, hogy szeretnéd tudni az egész életét, nem biztos, hogy a kampányod eredményes lesz.

Egy érdeklődőkereső kampány olcsó, hatékony és a begyűjtött adatok felhasználásával létrehozhatsz egyéni célközönségeket, illetve hasonmás célközönségeket is (lásd fentebb: Hogyan hozz létre egy eredményes hirdetési kampányt – 3. lépés).

2. Konverzió

Konverziós alapú kampánnyal ösztönözni tudod az oldaladra látogatókat egy bizonyos cselekvésre. Megkérheted őket, hogy adják meg az email címüket egy ingyenes dologért cserébe (pl. videó, pdf, ebook…) vagy vásárlásra ösztönözheted őket.

3. Forgalom

Forgalom alapú kampánnyal át tudod irányítani az embereket a weboldaladra, messenger beszélgetésbe vagy egy alkalmazásba. Ezt hirdetéssorozat szintjén fogod tudni beállítani:

4. Aktivitás

Aktivitás alapú kampányt abban az esetben használunk, ha szeretnénk megnövelni a követőink számát, szeretnénk több oldalkedvelést elérni, vagy szeretnénk a bejegyzéseinkre érkezett kedvelések, hozzászólások számát növelni. Ebben az esetben a kampányon belül ki kell választanod azt a bejegyzést, amit szeretnél meghirdetni a közönségednek.

Ne felejtsd el: ez nem egyenlő a bejegyzés kiemelésével! Ezzel a kampánnyal egy komplett hirdetést tudsz létrehozni általad megadott célzási beállításokkal. Mivel egy posztot hirdetsz meg, a hirdetés szövegével, illetve a képi megjelenésével már nem kell foglalkoznod. 

Eredményesen teljesítő formátumok:

Fentebb olvashattál a hirdetési formátumokról (Hogyan hozz létre egy eredményes hirdetési kampányt – 6. lépés), amelyek közül megmutatnám azt a három legeredményesebb formátumot, amit Te is alkalmazhatsz a kampányaidnál.

1.Galéria hirdetések

Galéria hirdetéssel egyszerre több tartalmat is meg tudsz jeleníteni a célközönséged szeme előtt. Szolgáltatóként nagyon jól működhet, ha például bemutatod a szolgáltatásod elemeit, amelyek egymásra épülnek, vagy több hasonló témájú blogcikket is meg tudsz jeleníteni a hirdetésedben, ha elsősorban érdeklődőket szeretnél szerezni.

Webshopként meg tudsz jeleníteni bizonyos termék típusokat (például konyhai eszközök). Ezen felül, ha valaki már vásárolt tőled, akkor a már megvásárolt termékkel kapcsolatosan fel tudsz neki ajánlani hasonló termékeket is, amelyeket szintén meg tud vásárolni az oldaladon.

Mindebben a legjobb, hogy az összes tartalomról külön-külön tudsz írni egy hirdetésen belül, így nem kell minden egyes termékre vonatkozóan külön kampányt létrehoznod. Sokféleképpen ki lehet használni a galériahirdetéseket, érdemes minél több ötletet kipróbálni és megnézni, melyik működik a legeredményesebben.

2. Videós hirdetések

A videós hirdetések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen sokkal jobb eredményeket lehet velük elérni, mint egy sima képes hirdetéssel.

Miért olyan eredményes egy videós hirdetés?

Azok a vásárlók, akik megnéznek egy videót egy adott termékről vagy szolgáltatásról, 2x nagyobb eséllyel fogják megvásárolni, mintha csak egy egyszerű képes hirdetést láttak volna. A másik előnye, hogy ugyanolyan egyszerű beállítani, mint egy képes hirdetést. A videó felvétele már nagyobb kihívást jelenthet, de az eredményért mindenképpen megéri belefektetni a munkát.

+1 Canvas hirdetések

Canvas hirdetésekkel több oldalnyi képet, videót, szöveget tudunk megjeleníteni a leendő ügyfeleink számára. Az ilyen hirdetésekkel meg tudod ragadni a célpiacod figyelmét, valamint felerősítheted a vásárlási szándékot.

Mivel ezzel a hirdetéssel részletesen megmutatod az ajánlatod, sokkal nagyobb eséllyel bírhatod vásárlásra az embereket, ahogy a hirdetésre kattintva átkerülnek a weboldaladra. A hirdetésben már valamilyen szinten sikerül megismertetned a termékedet vagy szolgáltatásodat, így megkönnyíted a leendő ügyfél döntését is, illetve a saját munkád eredményességéhez is hozzájárulsz.

Összegzés

Ahogy láthatod, bejegyzés kiemelése helyett érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a hirdetéskezelőre és a segítségével létrehozni a kampányaidat, hiszen sokkal nagyobb eredményeket érhetsz el, mint egy sima kiemeléssel. Köszönöm, hogy elolvastad ezt az útmutatót, bízom benne, hogy hasznosnak találtad a leírtakat és segíteni fog Neked a kampányaid kialakításában.

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük