7 dolog, amit kerülj el Instagramon

Az Instagram tagadhatatlanul az egyik legnépszerűbb közösségi média alkalmazás. Az alábbiakban olyan dolgokat fogunk megosztani veled, amit NEM szabad elkövetned az Instagram felületén. Hogyha megfogadod a következő tanácsokat, rengeteg fejfájástól fogod magad megszabadítani.

Készen állsz? Akkor vágjunk is bele!

Nem posztolsz következetesen, vagy túlzottan sok a promóciós bejegyzésed:

Az egyik legnagyobb kihívást az jelentheti vállalkozóként, hogy következetesen posztolj az Instagram oldaladon. Amennyiben megfontoltan, logikusan posztolsz, nagyobb eséllyel növeled az elkötelezett követőid számát hosszú távon, mivel tudni fogják, hogy milyen típusú tartalomra számíthatnak tőled. Emellett, hogyha több nap vagy hét is eltelik, mire posztolsz, az Instagram algoritmusa nem biztos, hogy meg fogja azt jeleníteni közönséged számára, így fontos, hogy aktívan jelen legyél a felületen, és folyamatosan oszd meg bejegyzéseidet.

A másik véglet pedig az, hogyha túl sok a promóciós bejegyzésed. Az igazság az, hogyha bármilyen közösségi felületen posztolsz, nem szabad csak a hirdetésre fókuszálnod.  Az emberek szeretik, hogyha belecsempészel egy kis személyes vonatkozást is posztjaidba. Hogyha márkádat szeretnéd jobban megismertetni célközönségeddel, ezt meg lehet oldani más kreatív úton is. Például, hogyha van egy éttermed, írhatsz egy kreatív történetet arról, hogy milyen új ételt terveztél bele a menüdbe, és mindezt miért tetted. Ez sokkal több értéket ad követőidnek, mintha csak megosztanád a menü tartalmát az árakkal együtt.
Tehát, kerüld a túl sok promóciós tartalom megosztását, helyette olyan tartalmat hozz létre, amivel kapcsolatot tudsz kialakítani a közönségeddel.

Nem követsz senkit:

Hogyha nem követsz senkit a platformon, az elég furcsa dolog tud lenni, mivel alapból egy közösségi felületről van szó. Előfordul, hogy néhány híresség ezt a módszert alkalmazza, és valóban nem követnek egyetlen felhasználót sem, vagy csak nagyon keveset. De nyilván nem lehet mindenki Beyoncé, nem igaz?

Hogyha azon aggódsz, hogy a követéseid száma mennyire fogják befolyásolni a márkádat, akkor nézd meg a következő számadatokat:

  • Kim Kardashian – 136 millió követő, 96 profil követés
  • Cardi B – 44 millió követő, 3072 profil követés
  • Youtube – 19,3 millió követő, 1015 profil követés
  • Fila – 2 millió követő, 952 profil követé
  • Amazon – 1.7 millió követő, 331 profil követés

Nem válaszolsz a kommentekre:

Mint ahogy említettük, az Instagram egy közösségi felület, így menj biztosra, hogy válaszolsz a posztjaidra érkező hozzászólásokra. Bár néhány hozzászólás nem igényel választ, azonban, hogyha valaki feltesz neked egy kérdést, vagy mond valamilyen szép, dicsérő dolgot, mindenképp válaszolj neki.

Amit még jó tudni, hogyha minél több kommentre válaszolsz egy posztod alatt, annál nagyobb lesz rajta az elköteleződés, úgyhogy ez is egy nyomós érv, hogy interakcióba lépj követőiddel.

Nem használsz hashtag-et/nem a megfelelőt #-et használod:

A hashtag használat egy hatékony módszer arra, hogy megragadd a figyelmet, és releváns követőkre tegyél szert. Az Instagram lehetővé teszi azt is a felhasználók számára, hogy bizonyos hashtag-eket kövessenek. Ez azt jelenti, hogyha nem is követnek téged, de egy olyan hashtag-et igen, amit te is használsz a posztjaidnál, nagy az esélye annak, hogy az általad megosztott tartalommal is találkoznak.

Előfordulhat az is, hogy használsz hashtag-et, viszont nem a megfelelő módon:

  • ne használj olyan #-et, ami nem áll kontextusban a posztjaiddal
  • maximum 30 hashtaget használhatsz, így válaszd meg okosan őket
  • Nem jó választás, hogyha a posztod leírását csak hashtag-gel jeleníted meg:
    #legyünk #őszinték #igazából #feszült #leszel #hogyha #ilyen #módon #kellene #olvasnod #ezt #a #szöveget #ugye?

Ehelyett figyelj arra, hogy legyen egy leírás a kép vagy videó alatt, majd a bejegyzéshez kapcsolódó hashtag-eket írd le a szöveg végére.

 

Folyamatos selfiek:

A selfie egy nagyszerű posztolási forma, viszont hogyha túlzásba esel, az ellenkezőjét válthatod ki. Hogyha mindig csak magadról posztolsz, előfordulhat, hogy akik egykor a követőid voltak, egy idő után kikövetnek téged. Ugye ezt nem akarod?
Hogyha selfiet készítesz, kösd valamilyen speciális eseményhez. Találj ki valami olyat, amivel figyelemfelkeltő, érdekes és elkötelezett posztot tudsz kialakítani a közönségeddel.

Nem releváns tartalom közzététele:

Olyan tartalmat posztolni, aminek köze van például a pénzhez, vagy alkoholhoz nem a legjobb ötlet kivéve, hogyha valami olyat posztolsz, ami releváns a profiloddal, vagy a platform által ellenőrizve nem lett. Ezt a legtöbb ember nem veszi figyelembe. Azonban, hogyha neked az a célod, hogy növekedést érj el az oldaladon, minden bizonnyal fontos, hogy megfelelj a platform szabályainak.

Az emberek a saját képeiket többszörösen bekedvelik:

Erről senki nem beszél, viszont egy létező dolog, amit mindenképp el kell kerülnöd.

Előfordulhat, hogy egyes felhasználók több olyan fiókkal is rendelkeznek, amelyekkel a saját képeiket kedvelik be. Ez egy idő után kínossá is tud válni, illetve ami még rosszabb, hogy nem valódi elköteleződés jelenik meg a posztjaikon. Tehát a hamis kedvelés rosszabb, mintha nem is kedvelnék a posztodat. Ez egy fontos részlet, amit szükséges megemlíteni, mivel hogyha több fiókot is működtetsz ugyanazon az eszközön, az Instagram ezt érzékelni fogja.

 

A fentiekben összegyűjtött 7 tippet mindenképp ajánlott betartani, ha szeretnél több elkötelezett követőre és ügyfélre szert tenni.
Hogyha neked is eszedbe jutott még valamilyen „etikett szabály”, amit mindenképp ajánlott megfogadni, akkor ne tartsd magadban, írd meg nekünk kommentben.