Vállalkozóként az egyik fő célunk, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik a leendő vevőinket, ügyfeleinket alkotják. Számos marketing eszközzel találkozhattál már, ami segíthet ennek az elérésében, viszont van egy eszköz, amit ha profin használsz, segíteni fog a kiszámítható vevőszerzésben. Ahogy a cím is árulkodik, ebben a cikkben a Facebook hirdetések világát fogom neked bemutatni és azt, hogyan tudod úgy alkalmazni, hogy profitábilis legyen a számodra.
Te is tapasztalhattad már, hogy egy posztodat alig látta valaki, kevés kedvelés, megosztás, hozzászólás érkezett rá. Lehet, hogy van 500 követőd, de csak 20 embert ért el a bejegyzésed.
Amennyiben rendelkezel üzleti oldallal és közzéteszel egy bejegyzést, lehetőséged van kiemelni, vagyis hirdetni az adott posztot. A közzétett bejegyzés jobb alsó sarkában találod ezt a lehetőséget:
Legtöbben azért használják, mert egyszerűen lehet vele hirdetni, hiszen szinte csak két kattintás az egész. Sokan beleesnek abba a hibába, hogy csak ennek a gombnak a segítségével hirdetik a terméküket vagy szolgáltatásukat.
Abban az esetben ajánlott kiemelned egy bejegyzést, ha nem tartozik az elsődleges céljaid közé az, hogy vevőket szerezz. Például, ha szeretnél meghirdetni egy értékadó posztot, amiben valamilyen tudást adsz át a célközönségednek, abban az esetben nyugodtan használhatod ezt a funkciót.
Abban az esetben is boostolhatod a posztjaidat, ha szeretnéd növelni a bejegyzések elérését, a kedvelések, a megosztások számát.
Viszont, ha vásárlókat szeretnél szerezni, akkor számos hátránya lehet, ha csak erre a hirdetési funkcióra támaszkodsz. Ha szeretnéd tudni, mit csinálj helyette, akkor tarts velem a következő néhány percben! 🙂
1. Korlátozott célközönség:
Amennyiben kiemeled a posztjaidat, a célközönséget tekintve le vannak korlátozva a lehetőségeid. Nem tudsz olyan részletességgel célozni arra a célközönségre, akikhez kommunikálni szeretnél.
2. Meg kell határoznod a hirdetés konkrét időtartamát, és a hirdetésre szánt költségkeretet:
Limitált ideig van lehetőséged futtatni az adott hirdetést, és meg kell adnod azt az összeget, amit a hirdetésre szánsz. Ezt az összeget a rendszer egyenlő arányban felhasználja az általad megadott napokon. Például ha 5 napig futtatsz egy hirdetést, amelyre 5.000 forintot szánsz, napi szinten 1.000 forintot fogsz költeni.
Ebből adódóan nem tudod folyamatosan futtatni a hirdetésed, csak egy meghatározott ideig egy meghatározott összeggel.
Ne felejtsd el, hogy csakis akkor emeld ki a posztjaidat, ha nem az értékesítés az elsődleges célod a kampányoddal! Emellett ajánlott nyitottnak lenni más lehetőségekre is, amelyek valódi eredményeket hoznak számodra. Erről pár sorral lentebb le is rántom a leplet.
Meglátod, hogy ezt a módszert követve rengeteg költséget spórolhatsz meg magadnak. Bemutatok Neked egy sokkal hatékonyabb és eredményesebb megoldást, amellyel nem csak, hogy vásárlókat generálhatsz, hanem sokszorosan megtérülő hirdetéseket is létre tudsz hozni.
Ismerkedj meg a Facebook hirdetéskezelővel. 🙂
Teljes mértékben megértelek, viszont hidd el, nem olyan nehéz megtanulni hogyan kell használni. Emiatt is jött létre ez a cikk, hogy egy kis támaszt nyújtsak neked ahhoz, amikor a hirdetéseidet létrehozod. Ha pedig segítségre van szükséged a folyamat során, ehhez az útmutatóhoz bármikor visszatérhetsz.
Na de térjünk is vissza a lényegre.:)
Sok vállalkozót megijeszt a hirdetéskezelő felülete, mivel első ránézésre egy bonyolult és összetett rendszernek tűnik.
Az való igaz, hogy a hirdetéskezelőben „hosszabb” idő létrehozni egy hirdetést, mintha csak kiemelnéd a posztjaidat, de ha jól fel van építve a kampányod, valamint a megfelelő beállításokat alkalmazod, mindenképpen megéri a belefektetett munka.
Összegyűjtöttem Neked azokat a lépéseket, amivel érdemes tisztában lenned és amelyeket akkor is tudsz alkalmazni, ha teljesen kezdő vagy a hirdetések terén.
Megosztom Veled, hogyan épül fel egy kampány, hogyan hozz létre eredményes hirdetéseket, illetve megmutatom, milyen kampány típusokat és beállításokat alkalmazz annak érdekében, hogy vásárlókat szerezz.
Mielőtt belevágnánk a hirdetéskezelő használatába, érdemes tisztában lenned azzal, hogyan épül fel egy hirdetési kampány.
Egy kampány hirdetéssorozatokból, illetve hirdetésekből áll.
Kampány szinten választjuk ki, hogy mi legyen a kampányunk marketing célja. Hirdetéssorozatok szintjén állítjuk be a célközönséget, a hirdetésünk ütemezését, az elhelyezést, illetve a költségkeretet. Ezt követően pedig létrehozzuk a hirdetésünket.
Most, hogy már tudod hogyan épül fel egy kampány Facebookon belül, itt az ideje, hogy beszéljünk arról is, hogyan tudod úgy létrehozni a kampányodat, hogy profitábilis legyen.
1. lépés – Építsd fel a hirdetési stratégiádat
Mielőtt fejest ugranál a hirdetéskezelőbe, tervezd meg a hirdetési stratégiádat. A kampányod sikeressége 80%-ban a stratégiádon múlik. Ha ezt a lépést kihagyod, nem fogsz tudni sikeres kampányokat futtatni.
Minden egyes kampánynál válaszolj a következő kérdésekre:
Ha nincs egy stratégiai terved, nem fogsz tudni eredményes kampányokat felépíteni.
2. lépés – Találd ki az ajánlatodat
Ezt akár egybe is vehetnénk a stratégia építéssel, de szerettem volna erre egy külön részt szentelni, mivel ez az egyik legfontosabb eleme az egész kampányodnak.
Ha még egyáltalán nem hirdettél korábban, és a célpiacod sem találkozott még veled, viszont van egy fizetős terméked vagy szolgáltatásod, akkor érdemes először egy ingyenes ajánlattal kezdened, hogy bizalmat építs ki a célközönségeddel. Ezt követően pedig fel tudod nekik ajánlani a fizetős termékedet.
Például:
Tanácsadó biznisz esetén készíthetsz egy ingyenes webinárt egy olyan témában, amiről tudod, hogy az embereknek értéket tudsz adni vele. Egy webinár során szép számmal tudsz szerezni potenciális ügyféljelölteket, akiknek értékesíteni tudod az ajánlatod.
Ha szolgáltatás alapú vállalkozásod van, akkor készíthetsz egy ingyenesen letölthető „csalit”, amit egy email címért cserébe kapnak meg.
Mind a két példa esetében email listát tudsz építeni a célközönséged tagjaiból, akiknek a későbbiekben értékesíteni tudod a szolgáltatásodat akár emailben, akár hirdetésben.
3. lépés – Lépj be a hirdetéskezelő felületére
Ha elkészítetted a stratégiádat és kitaláltad az ajánlatodat, itt az ideje, hogy belépj a hirdetéskezelő felületére.
Ezt követően kattints a Létrehozás gombra:
Majd válaszd ki, hogy milyen marketingcélt szeretnél megvalósítani. Ezt kampányszinten van lehetőséged megtenni, mint ahogy a korábban bemutatott ábrán is láthatod.
Ez azért fontos, mert a hirdetéseid ez alapján lesznek optimalizálva. Egy kampányon belül a következő marketingcélok közül választhatsz:
Ezek közül négy olyan marketingcélról beszélhetünk, amelyeket a leggyakrabban használunk: Forgalom, Értékesítés (konverzió), Érdeklődők, Aktivitás
Azt a marketingcélt kell kiválasztanod, amelyik a leginkább igazodik az üzleti célodhoz.
Miután ezzel megvagy, a következő ablakban jelöld ki a „Manuális célú kampány” lehetőségét:
Forgalom alapú kampány
Forgalom alapú kampányt abban az esetben válassz, amennyiben szeretnéd megnövelni az weboldalad látogatottságát. Ezzel olyan embereket tudsz átirányítani az oldaladra, akik a célpiacodat erősítik.
Értékesítés alapú (konverziós) kampány
Értékesítés alapú kampánnyal motiválni tudod az oldaladra látogatókat egy bizonyos cselekvésre. Megkérheted őket, hogy adják meg az email címüket egy ingyenes ajánlatért cserébe (pl. ingyenes videó, pdf, ebook…) vagy vásárlásra ösztönözheted őket.
Érdeklődő alapú kampány
Ezzel a kampánnyal nem kell átirányítanod az érdeklődőket egy másik felületre (például weboldalra), mivel a hirdetésen belül egy űrlap segítségével elkérheted az érdeklődő adatait (például a nevét, az email címét, telefonszámát). Ezt a fajta hirdetés típust leginkább értékesítők szokták alkalmazni.
Azt fontos megjegyezni, hogy ne kérj túl sok adatot, mert ha azt látja az illető, hogy az egész életére kíváncsi vagy, nem biztos, hogy a kampányod eredményes lesz.
Aktivitás alapú kampány
Aktivitás alapú kampányt abban az esetben használunk, ha szeretnénk megnövelni a követőink számát, szeretnénk több oldalkedvelést elérni, vagy a bejegyzéseinkre érkezett kedvelések, hozzászólások számát növelni.
Ebben az esetben lehetőséged van arra, hogy a kampányon belül kiválaszd azt a bejegyzést, amit szeretnél meghirdetni a közönségednek.
Ne felejtsd el: ez nem egyenlő a poszt kiemelésével! Ez a kampány abban különbözik a kiemeléstől, hogy meg tudod adni a konkrét célzási beállításokat, aminek eredményeként a tényleges célpiacodat fogod elérni. Emellett pedig addig futtatod, ameddig csak szeretnéd, tehát időtartamban sem leszel lekorlátozva.
4. lépés – Állítsd be a célközönséget
A stratégiai tervnél már meghatároztad, hogy kinek szeretnéd hirdetni az ajánlatod. Ez alapján állítsd be azt a célközönséget, akik a potenciális ügyfeleidet alkotják.
Mire figyelj, amikor beállítod a célközönségeket?
Háromféle célközönséget hozhatsz létre:
5. lépés – Válaszd ki a hirdetésed elhelyezését
Állítsd be, hogy hol jelenjen meg a hirdetésed. A Facebook magától megjelöli az „Advantage+ elhelyezések” lehetőséget. Amennyiben Neked ez nem felel meg, természetesen ezt módosíthatod, aminek a keretein belül Te döntheted el, hogy hol jelenjenek meg a hirdetéseid.
Ki tudod választani, hogy asztali gépen, telefonon vagy esetleg mindkét felületen szeretnéd láttatni a hirdetéseidet. Ezen felül több lehetőséget is beállíthatsz, mint például: Facebook hírfolyam, Messenger, Instagram hírfolyam, Marketplace stb.
5. lépés – Állítsd be a költségkeretet
Következő lépésként állítsd be, hogy mennyit szánsz a hirdetésekre napi szinten vagy teljes élettartamra vonatkozóan. Amennyiben napi költségkeretet állítasz be, azt általában fel is használja a rendszer. Sőt, előfordul, hogy egy minimális összeggel többet is költ, így érdemes ezzel is kalkulálnod.
Amennyiben teljes élettartamra határozol meg egy bizonyos összeget, azt el fogja osztani arra az időtartamra, amelyet beállítasz. Például ha 50.000 forintot szeretnél fordítani hirdetésekre a következő 10 napban, akkor egy nap körülbelül 5.000 forintot fogsz költeni.
Ha szeretnéd folyamatosan futtatni a kampányodat, érdemes napi költségkeretet beállítanod.
6. lépés – Válaszd ki a hirdetésed formátumát
A formátum a hirdetésed vizuális megjelenését jelenti. A következő lehetőségek közül tudsz választani. Leggyakrabban az első kettőt szoktuk használni.
1. Egy kép vagy videó:
Képes hirdetésről akkor beszélünk, amikor csak egy kép szerepel a hirdetésben. Előfordulhat, hogy van rajta minimális szöveg is.
Ezt a formátumot használják a legtöbben a hirdetéseikben.
A videós hirdetések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, hiszen sokkal jobb eredményeket lehet velük elérni, mint egy sima képes hirdetéssel.
Miért olyan eredményes egy videós hirdetés?
Azok a vásárlók, akik megnéznek egy videót egy adott termékről vagy szolgáltatásról, 2x nagyobb eséllyel fogják megvásárolni azokat, mintha csak egy egyszerű képes hirdetést láttak volna.
A másik előnye, hogy ugyanolyan egyszerű beállítani, mint egy képes hirdetést. A videó felvétele már nagyobb kihívást jelenthet, de az eredményért mindenképpen megéri belefektetni a munkát.
2. Galéria hirdetések
Galéria hirdetéssel egyszerre több tartalmat is meg tudsz jeleníteni a célközönséged szeme előtt.
Szolgáltatóként nagyon jól működhet, ha például bemutatod a szolgáltatásod elemeit, amelyek egymásra épülnek, vagy több hasonló témájú blogcikket is meg tudsz jeleníteni a hirdetésedben, ha elsősorban érdeklődőket szeretnél szerezni.
Webshopként több terméket tudsz egyszerre megmutatni (például konyhai eszközök).
Mindebben az a legjobb, hogy nem kell minden egyes termékre vagy szolgáltatásra vonatkozóan külön hirdetést létrehoznod.
Sokféleképpen ki lehet használni a galériahirdetéseket, érdemes minél több ötletet kipróbálni és megnézni, melyik működik a legeredményesebben számodra.
7. lépés – Hozd létre a hirdetésed
Amennyiben a fenti lépéseket kipipáltad, rátérhetsz a hirdetéseid létrehozására. Kezdésnek készíts egy vázlatot a főbb pontokról egy word doksiban, amik alapján szeretnéd kialakítani a hirdetésed végleges szövegét.
Miután ezzel megvagy, hozd létre a hirdetéseid szövegét a hirdetéskezelőben a következők szerint:
Elsődleges szöveg: Ez tartalmazza a hirdetésed fő mondanivalóját.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy mégis milyen hosszú legyen a hirdetés szövege?
Vannak olyan hirdetések, amelyek nagyon jól teljesítenek akkor is, ha csak kettő sorból áll a hirdetési szöveg. Ha még nem hirdettél, akkor azt tanácsolom, hogy készíts rövidebb és hosszabb hirdetéseket is.
Sokan gondolják, hogy a hosszú hirdetési szövegeket úgysem fogja elolvasni senki, ezért nem is alkalmazzák ezt a módszert. Hidd el, ha jó az írásod és megragadja az emberek figyelmét, végig fogják olvasni. Ha nem olvassák végig az azért van, mert nem sikerült felkeltened az érdeklődésüket.
Ha nem vagy benne biztos, hogy számodra a rövidebb vagy hosszabb hirdetések működnek, akkor teszteld le. Készíts több változatot egy adott hirdetésből és nézd meg, hogy melyik az, amelyik jobban teljesít.
Cím: Ide kell írnod a hirdetésed címét. Legyen lényegre törő, ragadja meg a figyelmet. Maximum 5 – 7 szóból álljon.
Leírás: Ezt nem kötelező kitölteni, de ha szeretnéd, néhány szóban, röviden összefoglalhatod, hogy miről szól a hirdetésed.
Célhely: Válaszd ki, hogy hova szeretnéd irányítani az érdeklődőket. Legtöbb esetben ez egy weboldalt jelent. Amennyiben Te is weboldalra szeretnéd irányítani az érdeklődőket, figyelj arra, hogy a weboldalad linkjét helyesen írd be.
Felhívás: El tudsz helyezni egy gombot a hirdetésedben, amellyel valamilyen cselekvésre ösztönzöd a közönséged. Fontos: legyen releváns az ajánlatoddal!
Például ha egy blogcikket hirdetsz, válaszd ki a „további információ” lehetőséget. Ha egy ingyenes ebookot / pdf-et hirdetsz, válaszd a „letöltés” gombot.
Ha egy ingyenes webinárt hirdetsz, válaszd a „regisztráció” gombot.
+1 tipp: Készíts többféle variációt a hirdetéseidből, és teszteld le melyek azok, amik a legjobban teljesítenek.
Most már ismered, milyen formátumú hirdetéseket tudsz létrehozni. Ennek megfelelően készítsd el a hirdetéseid kreatív tartalmát. Ha nincs ötleted milyen képet, vagy videót készíthetnél, nézz szét, hogy mások milyen hirdetéseket készítenek a te területeden. Ebből inspirációt nyerhetsz!
Ha a képes verziót választod, akkor a Canva teljes mértékben megfelelő társ lesz számodra, hogy elkészítsd a hirdetéseid képes megjelenését.
Vannak ennél jóval komolyabb szoftverek is, viszont a Canva már annyi funkcióval rendelkezik, hogy teljes mértékben elegendő lesz ennek a használata.
+1. lépés – Élesítsd a hirdetéseidet és teszteld őket
Élesítsd a hirdetéseidet, majd teszteld őket. Ha többféle variációt hozol létre a hirdetéseidből, nézd meg, hogy melyek azok, amelyek a legjobban teljesítenek.
A fentiek alapján most már tudod, hogyan építs fel egy Facebook kampányt. Eljött az ideje annak, hogy megismerkedj részletesebben a fentebb említett kampánycélokkal, illetve hirdetési formátumokkal, így tudni fogod, hogy melyiket érdemes alkalmaznod annak érdekében, hogy eredményes hirdetéseid legyenek.
Ahogy láthatod, poszt kiemelése helyett érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a hirdetéskezelőre és a segítségével létrehozni a kampányaidat, hiszen sokkal nagyobb eredményeket érhetsz el, mint egy sima kiemeléssel.
Nézzük meg még egyszer, hogy milyen lépéseken szükséges végigmenned ahhoz, hogy eredményes hirdetéseket készíts a vállalkozásod számára:
1. Építsd fel a hirdetési stratégiádat!
2. Találd ki az ajánlatodat!
3. Válaszd ki a hirdetéskezelőn belül a számodra megfelelő kampánycélt!
4. Hozd létre a célközönségeidet!
5. Állítsd be a költségkeretet!
6. Válaszd ki a hirdetésed formátumát!
7. Hozd létre a hirdetésed szövegét, illetve a vizuális megjelenését!
+1 Élesítsd a hirdetéseidet és teszteld őket!
Köszönöm, hogy elolvastad ezt az útmutatót, bízom benne, hogy hasznosnak találtad a leírtakat és segíteni fog Neked a kampányaid kialakításában.
Ha pedig esetleg elakadnál a kampányod létrehozásakor, arra az esetre mentsd el ezt a cikket és vedd elő bármikor, amikor szükséged lenne rá.